Gekleurde mais

on

Hoewel ik in mijn huis en kledingkast niet heel veel felle kleuren heb, vind ik het in de moestuin wel heerlijk om heel veel verschillende kleuren terug te zien. Mijn oudste zoon is een heel ander verhaal trouwens. Hij draagt bij voorkeur twee verschillende kleuren Allstars en heeft ieder jaar een ander kleur haar. Dit jaar is het weer blauw.

Dit voorjaar zaaide ik de gekleurde mais van De Nieuwe Tuin in België. Als je deze kweker nog niet kent, moet je beslist eens op de website gaan kijken. Peter Bauwens is een fenomeen in moestuinland en heeft mij enthousiast gemaakt om van gemakkelijke gewassen eens een gekleurde variant te kiezen. Ik zaaide dus de Rainbow Inca, die jong bruikbaar is als zoete mais volgroeid is het een basis voor een Mexicaanse maaltijdsoep. Klinkt exotisch en spannend!

© Susan Lambeck
Rainbow Inca

Op dit moment geniet ik nog van de gekleurde pluimen en kijk ik reikhalzend uit naar de gekleurde kolven. Kan ik mooi mijn zoon ermee verrassen. Zou je er ook gekleurde popcorn mee kunnen maken…?

Geef een reactie

