Rabarbermuffins van havermeel


Zoals iedere moestuinder heb ik ook rabarber. Ik hen alleen niet zoveel rabarberfans in huis. Zelf vind ik het best een keertje lekker, maar ik kan niet tegen de voorraad oogst opeten. Regelmatig krijgen vriendinnen van mij dus een bos verse rabarber mee naar huis. Een paar weken geleden maakte ik van de eerste oogst deze rabarbermuffins. Ik had een basisrecept dat ik wat aanpaste en ze vielen goed in de smaak. Ik laat de planten dus maar lekker staan.

Recept rabarbermuffins

Wat heb je nodig?

  • 200 gram gewassen rabarber, in kleine stukjes
  • 150 gram (kokosbloesem)suiker
  • een halve theelepel kaneel
  • twee eetlepels zonnebloemolie
  • 125 ml. Griekse yoghurt
  • 1 ei
  • een halve theelepel vanille-extract
  • 200 gram havermeel
  • een theelepel bakpoeder
  • een theelepel baking soda
  • optioneel: rabarberjam en verse munt

Zo maak je ze:

Verwarm de oven voor op 200 graden C. Meng de stukjes rabarber met de suiker en kaneel. Voeg alle vloeibare ingrediënten toe (olie, yoghurt, vanille, ei). Mix het havermeel met het bakpoeder, kaneel en de baking soda. Schep het beslag in muffinvormpjes en bak ze in ongeveer 25 minuten goudbruin. Versier ze met wat rabarberjam en blaadjes munt.

One thought on “Rabarbermuffins van havermeel

Geef een reactie

